Forum Operacja TEatr TAńca Strona Główna Operacja TEatr TAńca

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

warsztaty w kaliszu 26-28.10

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Operacja TEatr TAńca Strona Główna -> warsztaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sylwia




Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw 0:45, 18 Paź 2007    Temat postu: warsztaty w kaliszu 26-28.10

36. Ogólnopolskie Warsztaty Tańca Współczesnego Kalisz 2007

26-28 października 2007 r.
Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu

PLAN RAMOWY

26 października - piątek

10.00 - 11.00 Spotkanie organizacyjne uczestników warsztatów z
organizatorami, CKiS, (ul. Łazienna 6)
11.00 - 15.00 Zajęcia warsztatowe w trzech grupach:
I - zaawansowana
II - średniozaawansowana
III - dla początkujących
15.00 - 16.30 Zakwaterowanie uczestników warsztatów
Przerwa obiadowa
16.30 - 18.00 Zajęcia w grupach warsztatowych
19.00 „SOLO DANCE” - Prezentacje Choreografii Solowych
21.00 Jame Dance pod kierunkiem wykładowców prowadzących warsztaty
(sala studio CKiS)

27 października - sobota

9.00 - 15.00 Zajęcia w grupach warsztatowych
15.00 - 16.30 P r z e r w a o b i a d o w a
16.30 - 18.00 Zajęcia w grupach warsztatowych
19.00 „SOLO DANCE” - Prezentacje Choreografii Solowych
21.00 Jame Dance pod kierunkiem wykładowców prowadzących warsztaty
(sala studio CKiS)

28 października - niedziela


9.00 -15.00 Zajęcia w grupach warsztatowych
15.00 Zakończenie warsztatów


KARTA ZGŁOSZENIA

PLAN RAMOWY I WARUNKI UCZESTNICTWA




PEDAGODZY XXXVI OGÓLNOPOLSKICH WARSZTATÓW TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO
KALISZ, 26 – 28 października 2007

IWONA OLSZOWSKA (świadomość ciała z elementami BMC)

Założycielka, choreograf, kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca w Krakowie. Edukację taneczną zdobywała w Studenckim Teatrze Tańca Kontrast, Uniwersytecie Alabama i George Mason w USA oraz w Calgary w Kanadzie. Realizowała projekty Liz Lerman Dance Exchange, Projekt Pandora, Projekt Polski, Powrót do tradycji (organizowany przez Śląski Teatr Tańca), Hałda oraz Więcej tańca i Taniec bez tajemnic z gośćmi teatru EST, którego jest założycielem i kierownikiem artystycznym (autorka 19 choreografii dla EST-u).
Tańczyła w Nowym Jorku (Judson Church, Art At University Settlement), Waszyngtonie (Marvin Theater, George Washington University, Corcoran Gallery), w Santa Fe i na Uniwersytetach Alabama i George Mason. Pokazywała choreografie w Kanadzie, Finlandii, na Ukrainie, Mołdawii, w Rosji i w Wielkiej Brytanii (Dartington College). Obecnie tworzy choreografie solowe i teatralne - Teatr Stary "Wspólny pokój", Teatr im. Kochanowskiego w Opolu "Tumor Mózgowicz", Teatr STU "Trupa Tomasza Dropsa", Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu "Krwawe gody", Teatr Muzyczny w Gliwicach "Chicago", "Takie większe wesele".
Otrzymała nagrody za choreografie, za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną (ArtsLink w Nowym Yorku) oraz stypendium Stefana Batorego. W 2000 roku została laureatką 8 Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych w Kaliszu za choreografię "Ani chybi Anioł". Jest pomysłodawcą Forum Tańca Współczesnego w SCKM Kraków.
WITOLD JUREWICZ (technika ruchu)
Nauczyciel tańca, choreograf, reżyser, performer, wykładowca w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu i na kursach instruktorskich w całym kraju. Założyciel, dyrektor artystyczny i choreograf Teatru Tańca Alter. Od 1992 roku dyrektor artystyczny Międzynarodowych Prezentacji Współczesnych Form Tanecznych. Współpracuje z teatrami dramatycznymi: Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu, Teatrami: Bagatela, Słowackiego i Starym w Krakowie, Teatrem Polskim w Poznaniu, Teatrem Narodowym w Warszawie, Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrem Maska w Rzeszowie i Teatrem Kapitol we Wrocławiu. Bierze udział w licznych przedstawieniach typu performance, happeningach oraz projektach tanecznych i teatralnych. Prowadzi warsztaty w kraju i zagranicą.

DAVID LAKEIN (improwizacja – laboratorium)

Reżyser, choreograf, performer, pisarz.......
Studiował filozofię, literaturę i teatr w Wesleyan University, USA.
Trenował kompozycję, technikę release, improwizację, kontakt improwizację, Body – Mind – Centering oraz Acting & Directing w Berlinie, San Francisco oraz w School New Dance Development w Amsterdamie. Inspirację dla niego stanowią m.in. Jess Curtis, Ka Rustler, Howard Sonnenklar, Scott deLahunta, Katie Duck, Julyen Hamilton, Mark Tompkins oraz Frans Poelstra. W jego artystycznych poszukiwaniach można odnaleźć równie silne wpływy Aikido, techniki Alexandra, Physical Theater, Butoh, Stand-Up, Books & Bars, Spirits & Streets. Lakein głęboko wierzy w siłę procesu twórczego będącego wynikiem współpracy z innymi artystami, współpracuje m.in. z kompozytorem Toek Numanem (NL), muzykami: Richardem Scottem (GB) i Dirkiem Bruinsma (NL), performerem Eric’iem Zobel oraz reżyserami świateł Jeroenem Maaslandem (NL) i Nils-R. Schultzem (D). Prowadzi warsztaty na terenie całej Europy, włączając Arts en Scéne (Lyon), Danshögskolan (Stockholm), PIA (Amsterdam), Tanzfabrik & k77 (Berlin), The Easter ImproFestival (Göttingen), International Contact Festival (Freiburg) oraz International Festival of Contemporary Dance (Kalisz, Poland). Organizator Ponderosa Tanzland Festival (Berlin), MAD Improwisation Festival (Amsterdam) oraz „HereNow&Again” Improvisation Laboratory (Berlin).
KRZYSZTOF MAZUR (hip-hop & house)
Absolwent Politechniki Wrocławskiej. Wieloletni tancerz wrocławskich zespołów "STEP", "MAKE", Wrocławskiego Studia Tańca Współczesnego
Indywidualny Mistrz Polski (1996) w tańcu dyskotekowym, laureat wielu turniejów i przeglądów. Szkolił się w technikach jazz, jazz-funk, hip-hop, popping, locking i house w wielu renomowanych ośrodkach, tak w kraju, jak i za granicą m.in. DAP2000 (Thun, Szwajcaria), BDC (NYC, USA), STEPS (NYC, USA). Instruktor wielu warsztatów i szkoleń funky-jazz, hip-hop i house organizowanych w kraju, m.in. Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego w Bytomiu i Szkoły Tańca i Baletu "Fouette" w Poznaniu.
Pomysłodawca i współorganizator "Warsztatów Tańca Ulicznego".
Autor choreografii laureatów STN FLEX turniejów i przeglądów dolnośląskich i ogólnopolskich
JOANNA CZAJKOWSKA (kompozycja)
Absolwentka Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego i Kwalifikacyjnego Kursu Instruktorów Tańca Współczesnego przy SAK w Gdańsku (dyplom z wyróżnieniem), zdobyła dyplom artysty – tancerza, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich honorowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Choreograf, pedagog, tancerka i członek ZASP; w 2005 otrzymała Stypendium dla Twórców Kultury Marszałka Województwa Pomorskiego; związana wcześniej z Teatrem Patrz Mi Na Usta i Gdańskim Teatrem Tańca; współpracowała z teatrem Kino Variatino, Teatrem Artonik z Francji, Capellą Gedanansis. Jako pedagog pracowała dla Studium Animatorów Kultury w Gdańsku, Integracyjnego Klubu Alternatywnego WINDA w Gdańsku i Teatru FETA, od listopada 2003 jest wykładowcą w Sopockiej Scenie Off de Bicz. W 2006 nominowana do nagrody „Artysta Roku 2005” w Plebiscycie Gazety Wyborczej Trójmiasto. Jest autorką programu fakultatywnego „Zarys historii sztuki tanecznej i teatru tańca” na Kulturoznawstwie Uniwersytetu Gdańskiego. We wrześniu 2006 była gościem Live Art Festival and Philly Fringe w Filadelfii, USA. Od lutego 2007 prowadzi cykl wykładów z historii tańca w ramach projektu „Inny Teatr” w gdańskim Klubie Żak.
Na warsztacie w ramach Prezentacji Solo Dance w Kaliszu, Joanna Czajkowska skupi się na zasadach kompozycji tańca i różnych sposobach budowania choreografii. Uczestnicy zajęć będą mogli poznać - doświadczyć w praktyce zróżnicowanych metod. Będą mieli możliwość laboratyjnego eksperymentowania i poszukiwań twórczych, by być może, przekonać się o własnych preferencjach choreograficznych. Zajęcia poszerzające optykę języka tańca i teatru fizycznego, przeznaczone są nie tylko dla choreografów, ale także dla tancerzy - performerów.

PATRICK BEELAERT (kontakt improwizacja, część zajęć prowadzona wspólnie z Izabelą Chlewińską)

Urodził się w Belgii. Od 1980 roku jest nauczycielem Hatha Yogi, którą zaczął praktykować w wieku 14 lat. W 1990 rozpoczął swoją przygodę z tańcem i improwizacją, po raz pierwszy występując w 1991 z grupą Julyena Hamiltona. Kolejne pięć lat spędził tańcząc w otwartych przestrzeniach całej Europy z francuską ‘Le Grand Jeu’. Dwukrotnie brał udział w projektach hiszpańskiego teatru tańca ‘La Senza Danza’. Podróżował po Anglii z grupą ‘M6’ współtworząc projekty dla dzieci i młodzieży. Ostatnie dziesięć lat poświecił współpracy z ‘TouchDownDance’, ktojej celem jest wprowadzanie zarówno w pełni sprawnych jak i niewidomych tancerzy w światb tańca. Uczy kontakt improwizacji w oparciu o świadomość zmysłów, body work z elementami shiatsu i masażu, szczególną rolę przypisując zmysłowi dotyku. Jest kompozytorem i fotografem.

IZABELA CHLEWIŃSKA (kontakt improwizacja, część zajęć prowadzona wspólnie z Patrickiem Beelaert)

Tancerka, choreograf, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. i G. Bacewicz na kierunku rytmika oraz Kursu Kwalifikacyjnego dla Instruktorów Tańca Współczesnego w Łodzi. Wykładowca Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu.
Od 2004 związana z Teatrem Tańca Alter w Kaliszu. Laureatka nagrody indywidualnej za rolę w spektaklu „Pazur” w reż. Witolda Jurewicza . Współtwórca choreografii „Sin Piel” kilkakrotnie nagrodzonej na Festiwalu Tańca Współczesnego ‘Polemiqi’ w Warszawie w 2005r. Autorka projektu artystycznego opartego na współpracy tancerzy z różnych miast, muzyka i fotografika, czego owocem jest spektakl „Co byś zrobił, gdybyś mógł zrobić to, czego nie możesz zrobić”. Najnowszy spektakl solowy „Odcinek” jest pierwszym w pełni autorskim przedsięwzięciem tancerki.
Nieustannie poszukująca w temacie tańca i improwizacji. Pobierała lekcje u takich pedagogów jak: Jess Curtis, Keith Hennesy, Ray Chang, Staphanie Maher, Mans Erlandsson.
Uczestnik obydwu coaching projects z Michaelem Schumacherem oraz Palle Dyrvalle, które odbyły się w Starym Browarze w Poznaniu 2007r. W latach 2004 – 2007 uczestnik i performer Ponderosa Dance Festival oraz International Contact Festival w Niemczech.
Obok nieustającego procesu rozwoju pod okiem Witolda Jurewicza w Teatrze Tańca Alter współpracuje z fotografikiem Katarzyną Madziałą oraz pianistą i kompozytorem Janem Smoczyńskim.


ANNA HARACZ (improwizacjia z akompaniamentem bębnów)

Tancerka, współzałożycielka i kierownik artystyczny teatru KINO VARIATINO ( Zał. 1998r.)
Jest absolwentką Państwowego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu, specjalizacja taniec, oraz rocznego studium pantomimy prowadzonego przez Marka Oleksego. Z teatrem Kino Variatino realizuje własne choreografie ( ,,Więcej iż oczekujesz" 2001, ,,Kwietne wojny" 2003, ,,Pięć minut o miłości"2003, ,,Między stołami"2005, ,,...ale jest jeszcze prawda" 2006), które prezentowane są na trójmiejskiej scenie offowej, oraz a festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce ( Kalisz, Lublin, Kraków, Warszawa), oraz zagranicą ( Odessa, Estonia). Anna Haracz brała udział w projekcie społecznym Risy Jarosław, organizowanym i prezentowanym na Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Sztuki Tanecznej w Bytomiu. Uczestniczyła w warsztatach dla młodych choreografów , zorganizowanych przez Polli Tallu Art. Center w Estonii, oraz Academy of Dance w Odessie, oraz Movement on the EDGE w Bukareszcie 2002. Swoje taneczne umiejętności prezentowała na Międzynarodowym Festiwalu Nowego Tańca ,,Konfrontacje" w Pradze, brała także udział w spektaklu reżyserii Leszka Bzdyla "120/80" oraz w projekcie ,,Odys- SEAS" w ramach festiwalu "SEAS" (polska edycja) . Anna Haracz jest uznanym pedagogiem tańca współczesnego, oraz hatha-jogi wg. metody Iyengara. Od lat realizuje również swój autorski program terapii poprzez improwizację taneczną.

ANNA WYTYCH – WIERZGACZ (taniec współczesny z elementami techniki ruchu Marthy Graham)

Z Teatrem Tańca Alter związana od 1990 roku. W roku akademickim 2000/2001 była stypendystką Rządu Francuskiego i studiowała taniec współczesny. W 2006 roku ukończyła studia na Uniwersytecie w Paryżu na wydziale Sztuk Scenicznych. Uzyskała dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury. Pracuje jako nauczyciel w Państwowym Pomaturalnym Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu oraz prowadzi działający przy szkole zespół tańca współczesnego "Studnia". W 2004 roku wraz z Tomaszem Wierzgaczem i Jackiem Owczarkiem stworzyła spektakl „Trzcina”; prowadziła zajęcia podczas sesji warsztatowych na terenie całej Polski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Operacja TEatr TAńca Strona Główna -> warsztaty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin